Fietsen door Europa

Laatste dagen

Om het verslag toch nog even netjes af te sluiten: We waren blij dat we besloten hadden richting Dover te fietsen vanaf Beachy Head, want er stond een flinke wind en als je die tegen had, was het toch niet echt lekker fietsen. Nu hadden we de wind in de rug en ging...

Een woelige zee

De veerboot deint er vrolijk op los. Kostende medepassagiers, zonnetje schijnt.

Fietsdag 7

Om 9.15 uur zaten we weer op de fiets. De luxe camping aan zee verlaten en  verder gaat het richting Dover. Onverwacht zitten er toch nog weer een paar flinke klimmen in de route, maar verder gaat het bijna vanzelf met de wind in de rug. Door Hastings gereden,...

Fietsdag 6

Gisteren geen tijd meer gehad om wat te schrijven, daarom vandaag nog even een terugblik. Na nog weer een flink aantal hoogtemeters en zo' n 20 km fietsen zagen we het Kanaal voor ons liggen.  Onderweg reden we onder de heuvel langs waar de Iron Man te zien is  (...

Fietsdag 5

Al vroeg staat de zon aan een wolkenloze lucht. Ik houd het niet langer dan tot 7.00 uur uit in de tent en ga lekker op de picknickbank zitten lezen. Klaas maak ik later wakker en om 9.00 uur is alles weer ingepakt en vertrekken we voor wat later niet de...

Fietsdag 4

Vanmorgen de tent nat ingepakt, omdat het begon te miezeren toen we opstonden. Ontbijtje onder de partytent op het picknickveldje en toen opgestapt voor de koninginnerit ( zoals Klaas het noemde): 620 hoogtemeters gemaakt en 53 km gefietst. Met het pontje de Theems...

Fietsdag 3

Vanmorgen werden we wakker van de regen. Van 5.00 tot 8.00 uur heeft het geregend, daarna werd het droog en werd het weer een stralende dag. Wel bewolking af en toe maar dat was eigenlijk alleen maar lekker. De route was niet zo lang vandaag ( ca 28 km), maar door...

Fietsdag 2

Vandaag om 9.15 uur vertrokken vanaf onze prive camping. De "campingbaas" kwam nog even informeren of we goed hadden geslapen. Dat hadden we wel. Plasje en tandenpoetsen tussen de rommel die overal lag ( " elke dag neem ik me voor om de boel morgen te verbranden" ,...

Eerste Fietsdag 1 Engeland.

De eerste dag hebben we er op zitten.50 km in de benen. Het landschap is licht heuvelachtig, dus tot nu toe is het redelijk te doen. In Birch aangeland. We wilden daar een plekje op de camping, maar helaas: hij was helemaal afgehuurd door een caravanclub. Wat nu?...

In Hoek van Holland

Tijd voor een kopje koffie in de haven. Om 12:00 uur inchecken op de...